Buď odvážný

08.05.2018

Skutky 28:15: Jakmile je Pavel uviděl, vzdal díky Bohu a nabyl odvahy.

1. Tesalonickým 2:2: Víte, že jsme předtím trpěli a strádali ve Filipech, ale přesto jsme ve svém Bohu našli odvahu...

Žalm 138:3: Vyslyšel jsi mě, když k tobě volal jsem - dodals mi odvahy

Už Ti někdy došla odvaha? Říkal sis, že prostě nejsi dost odvážný na to, aby si udělal určitou věc? Chtěl sis dotat odvahu alkoholem nebo něčím jiným? Nebo ti prostě někdo řekl, že na něco nemáš a celá Tvá odvaha najednou někam zmizela?

Myslím si, že každý z nás pozná ten pocit, kdy nám dojde odvaha. Dostaneme z určité věci, osoby či úkolu strach. Snažíme se získat odvahu, ale nevíme jak. Přesně v tenhle moment má nad námi moc náš vlastní strach. Strach, který je právě teď pánem našeho těla a nedovoluje nám dokončit úkol, který jsme začali. Strach, který nám zabrání v pokračování a ukončuje naše cíle.

V životě zažíváme takové situace denně. Já osobně jsem měla například problém s modlitbou na veřejnosti. Když po mě někdo chtěl modlitbu, odmítala jsem. Vyhrál nade mnou strach. Strach z toho, jestli moje modlitba bude dost dobrá, strach z toho, co si o mě pak budou ostatní myslet, strach z toho jestli řeknu vše dobře. Můj vlastní strach nade mnou vyhrál. Když jsem ve škole a mí přátelé pomlouvají jiné mé přátelé, můj strach zvítězí a já se ho nezastanu. Mám strach, že bych pak já byla terčem pomluv a nenávisti. Jen smutně stojím a přikyvuji na pomluvy ostatních. Přitom toho člověka denně vidím a bavím se s ním. Kdybych to o někom zjistila já, že se mě nezastane, jak by mi bylo? Jak by ses cítil ty?

Často chceme udělat věci, které nakonec neuděláme, jen protože se začneme bát následků. Často jsme ovlivňování tímto světem nebo lidmi kolem nás. Jsme loutky, které dělají to, co dělat nechceme. Neumíme se postavit našemu strachu. Nevíme, jak získat odvahu a proto radši mlčíme a utíkáme od větších věcí, než aby jsme si zašpinili ruce. Ale otázka zní: Jsme takhle šťastní? Jsme šťastní, když náš vlastní strach nad námi vyhraje? Pokud je Tvá odpověď NE, mám pro Tebe řešení.

Pokud sis přečetl/a mé verše, které jsou o pár řádků výš, už teď máš odpověď. Protože v každém verši můžeš číst jedno. Bůh je Tvá odvaha. Bůh je ten, který Ti může dodat odvahu do čehokoli. Možná se Ti v životě stalo, že po Tobě chtěl někdo něco nemožného. Říkal sis, jak vůbec po mě může někdo tohle chtít? Proč právě já mám tohle udělat? Tohle není nic pro mě. Ale.. Co když je? Co když tohle je právě úkol od Boha pro Tebe?

Ano, máš právo mít z toho strach. Každý člověk má strach. Ale tak jako malé dítě věří svým rodičům, tak máme věřit my Bohu. Takovou máme mít víru v Něho. Když dítě pošlete do neznámého pokoje, do neznámé krajiny a řeknete mu, že to je v pořádku, že tam může jít, rozběhne se. Věří Ti. Ví, že ho miluješ a že bys mu nikdy neublížila. Stejně jako Bůh nikdy neublíží Tobě. Vždy bude pro Tebe chtít to nejlepší. Stejně jako otec a matka pro své dítě. On je Tvůj nebeský otec a nikdy nebude chtít po Tobě nic, co nezvládneš. Věř mu a pros Ho o odvahu. Ať už je Tvůj strach jakkoli velký, ať už si procházíš čímkoli, On Ti dodá odvahu. Ale nikdy nedovol ať nad Tebou strach zvítězí.

Jednou můžeš litovat toho, že si do toho nešel. Proto nedovol ať se to stane. Protože, na nic nejsi sám. Bůh je ve všem s Tebou. On je s tebou na každém Tvém kroku. On sám přece řekl: "Půjdeš-li přes vody, já budu s tebou, půjdeš-li přes řeky, nestrhne tě proud, půjdeš-li ohněm, nespálíš se, plamen tě nepopálí."

Možná máš strach z Boha. Jsi někdo, kdo se bojí udělat první krok proto, aby se přiblížil více Bohu. Nemáš dost odvahy na to, aby si ho přijal do svého života. Buď jsi ještě nikdy Boha nepřijal a nevíš jak na to, nebo si zhřešil a oddálil ses od Něho. Nevíš jak se k němu znovu vrátit. Ať už to je jakkoli, Tvůj strach má nyní nad Tebou moc a ovládá Tě. Neuděláš ten krok, protože máš strach. Moje rada? Neboj se! Věř, že já se taky bála, ale stojí to za to. Život s Bohem je to nejkrásnější čeho jsem za svůj život docílila. Je to ten nejvíc úžasný pocit, že můžu cítit Boží lásku, které se nic nevyrovná.

A pokud nevíš jak se modlit, jaká slova použít nebo co Bohu máš vlastně říct. Pusť si tuhle písničku, najdi si ji s textem a zazpívej ji nahlas. Protože to jsou nádherná slova o naší odvaze a Boží lásce k nám. Zavři oči a naslouchej textu, zaposlouchej se a pak se modli. Bůh Ti dodá odvahu. On sám dobře ví s čím bojuješ, zná Tvoje slabé stránky a zná hlavně Tebe. Stačí jen chtít. Chtít Jeho pomoc a poprosit Ho o ni.

Tak s odvahou do toho!

PS: Pokud bys stál o modlitby za Tvou odvahu, stačí mi napsat a budu se za Tebe modlit. Ať už potřebuješ pomoct s čímkoli, jsem tu pro Tebe a čekám na Tvou zprávu.


© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky