V čem se stala chyba?

30.12.2018

Titus 2:12: Učí nás, abychom se zřekli bezbožnosti a světských žádostí a žili na tomto světě rozvážně, spravedlivě a zbožně.

Židům 6:12: Proto nebuďte líní, ale řiďte se příkladem těch, kdo skrze víru a trpělivost dosáhli zaslíbení.

Koloským 3:12: Proto se jako Boží vyvolení, svatí a milovaní oblečte niterným soucitem, laskavostí, pokorou, mírností a trpělivostí.

Tento článek bude spíše zaměřený na holky, ale samozřejmě to budu psát obecně, takže pokud jsi kluk a právě teď to čteš, tak tomu taky zkus dát šanci. Důvod, proč by tento článek četly spíše holky, je ten, že problém o kterém budu psát, řeší většinou dívky. Ale taky už jsem se setkala s lidmi opačného pohlaví, kteří řešili tenhle problém. Ano, problém. Dnes budeme řešit problém. Nebo... On to vlastně žádný problém není. Nebo je? Co myslíš?

Představ si situaci, kdy se blíží Tvé 18té narozeniny, říkáš si, že konečně vkročíš do světa dospělých. Otevřou se Ti nové dveře do jiného světa. Vše bude konečně jiné. Většina dospívajících se těší na chvíli, kdy už budou dospělí, vezmou na sebe veškerou odpovědnost a bude jim vše dovoleno. Pro všechny je to velká událost plná očekávání a tajných přání. Ale spousta lidí po oslavě svých 18. narozenin řeší onen ,,problém´´.

Už jsem konečně dospělá, ale kde mám kluka/holku? Všichni okolo mě už mají svoji druhou polovičku, tak proč ne já? Navíc, okolí se na mě bude dívat blbě, protože jsem dospělá, ale ještě nikoho nemám. A co když už jsou všichni zadaní a já si nikoho nenajdu? Kámošky/Kámoši se na mě budou dívat blbě, protože oni v 18ti už někoho měli, ale já stále nic. Kde se stala chyba? Co dělám špatně? Jsem moc tlustá/ý, nebo škaredá/ý? Teď se bude o mě určitě roznášet, že stále nikoho nemám a nejsem normální.

Měl jsi někdy tyhle myšlenky v hlavě? Nebo Tě trápí i teď? V 2. Titově můžeme číst, že nás Bůh učí, abychom se zřekli světských žádostí a žili rozvážně. V knihách Koloským a Židům dále čteme o trpělivosti, kterou se máme obléct. Tyhle verše jsou hodně krásné a silné a je mi opravdu líto, že jsem je dříve nevnímala a neřídila se podle nich. Ale ty máš jedinečnou šanci to udělat, pokud si tímhle procházíš. Okolní svět totiž určuje hodně věcí. Móda nám říká, co je právě teď in nebo out. Nařizuje nám, jak se máme oblékat a v čem chodit, abychom šli s dobou a aby nás lidé milovali. Svět nám říká, jaký nejlepší mobil si máme koupit, jaký sestřih vlasů máme nosit, v jakém autě máme jezdit. Ale prozradí Ti okolní svět nebo okolní lidé, jak dosáhnout věčného života? Dá Ti zdraví, lásku, opravdové štěstí nebo utře slzy, když to potřebuješ? Okolní svět se Tě pouze snaží nalákat na hmotné věci, díky kterým z Tebe vytěží peníze. Ale tyto věci a možnosti, které Ti svět nabízí, Ti nepomohou k získání toho, po čem touží snad každý člověk. Opravdová, nekonečná, pravdivá a upřímná láska.

Pokud jsi vkročil do toho období dospělosti a stále něco hledáš, něco nebo někdo Ti chybí a nemůžeš to najít, tak si odpověz na otázku: Hledal jsi všude? Pokud budeš hledat v tomto světě, najdeš spoustu nádherných věcí, krásná místa a strašně moc možností k různým aktivitám. Nic z toho Ti však nedá tu lásku, po které toužíš. Pak se začneš dívat po okolí a zjistíš, že lidem je dobře, když jsou na život dva. Takže budeš toužit po vztahu. Ano, druhá osoba Ti může dát nádhernou lásku, ale je to ta láska, po které toužíš? Nastane den, kdy si konečně někoho najdeš. Budeš si říkat: Ano, teď už konečně jsem jako ostatní. Už mám vše, co potřebuji. Nic víc mi nechybí. Ale co když nastanou ve vztahu problémy a těžké chvíle? Druhý člověk Ti nebude rozumět. V momentě, kdy ho budeš nejvíce potřebovat, tady pro Tebe nebude moci být. Zase budeš sám. Jak je to možné? Mám přece ten nejkrásnější dům, nejdražší auto, svoji životní lásku a rodinu. Mám vše, co by měl mladý člověk mít. Tak proč se cítím tak sám?

Život bez Boha znám moc dobře, zažila jsem si ho na vlastní kůži pár měsíců v mém životě. V momentě, kdy jsem na tom byla s Bohem nejlépe a chtěla jsem jít do okolního světa vyzbrojená Boží láskou, přesně v ten okamžik se mi otočil život vzhůru nohama. Najednou byl plný lží a těch špatných věcí. Zpočátku jsem si myslela, že to bude nádherný život a nezajímalo mě, co bude po smrti. Chtěla jsem si jednoduše užít to, co je teď. Když Ti satan bude do života dávat zlé věci, vždy se Ti to zpočátku bude jevit nádherně. Bude to něco krásného, po čem budeš toužit. Stejně jako na začátku Bible. Evě nabídl nádherné jablko z toho nejkrásnějšího stromu. Chtěla to, protože se jí to líbilo. Člověk by si přece nevzal ani nevybral nic, co by vypadalo špatně. Proto to satan vždy udělá tak, že zpočátku budete okouzleni tou krásou a budete si myslet, že jste šťastní. Ale stejně jako já, tak i vy po čase zjistíte, v jakých špatnostech žijete. Já jsem vděčná Bohu každý den za to, že mě z té bubliny plné lží a špatných věcí vyvedl a že opět mohu cítit Jeho lásku. Nemusel to dělat, mohl mě i všechny ostatní nechat. Vždyť jsme ho zradili a otočili se k Němu zády. Pomohl bys člověku, který se k Tobě otočil zády, lhal Ti, dělal špatné věci a neposlouchal Tě? Bůh ano. Bůh nás totiž miluje víc, než cokoli nebo kdokoli na tomto světě.

Ale abych se vrátila k tomu, co Ti tímhle článkem chci předat. Jediná láska, kterou hledej a za kterou bojuj, je ta Boží láska. Jedině ona naplní Tvůj život. Jedině díky ní pocítíš pokoj, důvěru, odpuštění, štěstí a opravdovou lásku. A jedině Boží láska Tě zachrání před všemi depresemi, špatnými dny a problémy, které má tento svět. Je ti 18,20 nebo budeš slavit 30 a stále nejsi zadaný? Pokud máš Boha a Jeho lásku v sobě, tak se modli o svou druhou polovičku. Boží načasování je totiž to nejlepší načasování. Nerozhoduj se proto sám ani s tímto světem, nenech si určovat, v kolika letech máš mít kluka/holku, ale svěř to do rukou Božích. On má pro Tebe připravený ten nejkrásnější život s tím nejlepším člověkem po Tvém boku. Stačí, když Mu svěříš svůj život a budeš Mu věřit. Nenech se řídit tímto světem, nenech se ovládat věcmi a názory tohoto světa. Odevzdej se celý Bohu, dej Mu do rukou celý Tvůj život. Už jsi to udělal? Tak se usměj, protože Tě čeká ten nejkrásnější život.

Stále tomu věřím

Žiji vírou a nikoli zrakem

Někdy zázraky vyžadují čas

Zatímco počkám, budu uctívat

Pane, já uctím Tvé jméno

Zatímco čekám, důvěřuji Ti

Pane, věřím Ti stejně

Když se rozpadu, ty jsi moje síla

Pomoz mi nezapomenout

Když vidím každou jizvu

Jsi můj léčitel

Jsi věrný každý den

Tvé sliby zůstávají

I když tomu nerozumím

Uctím se svou bolestí

I když nemám všechny odpovědi

Přesto Ti stále věřím

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky