Mobilní telefon versus čas s Bohem

08.05.2019

Matouš 6:19-21: Nehromaďte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a kde zloději vykopávají a kradou. Raději si hromaďte poklady v nebi, kde je mol a rez neničí a zloději nevykopávají ani nekradou. Vždyť tam, kde máš poklad, budeš mít i srdce.

Filipským 3:19: Jejich konec je záhuba, jejich bůh břicho a jejich sláva v jejich hanebnostech. Takoví myslí jen na pozemské věci.

Koloským 3:5-6: Umrtvěte proto své pozemské sklony - smilstvo, nečistotu, vášeň, zlé choutky a hlavně chamtivost (což je modlářství), neboť kvůli takovým věcem přichází na neposlušné lidi Boží hněv.

Matouš 6:24: Nikdo nemůže sloužit dvěma pánům.

Žijeme ve 21. století. Moderní technologie je každý den o krůček lepší a ovládá život každého z nás. Člověk si už nedokáže představit život bez mobilních telefonů, počítačů nebo bez elektřiny. Já si to už v této naší době taky neumím představit. Když čtu Bibli, tak si vždy říkám: Jak to mohli lidé bez všech těch věcí, které dnes máme, přežít? Už jen takový záchod, pračka, lednička nebo auto jsou velice důležitými věcmi pro náš každodenní život. Co tedy dělali oni, když to neměli? Všichni mají můj velký obdiv, protože já sama už jsem na těch věcech tak moc závislá, že si svůj den bez nich neumím představit.

Telefon, tablet, počítač nebo televize. Každý z nás má minimálně jednu z těchto věcí doma. Nejvíce nás však ovlivňuje náš mobilní telefon. Víte vůbec, co vše vám váš mobil nahrazuje? Pokud ne, tak tady pár příkladů: Nahrazuje nám budík, který mělo kdysi hodně lidí na nočním stolku, ale dnes už slouží jako dekorace. Zápisník nebo blog, kde si píšeme poznámky, leží někde na dně šuplíku nebo ho vůbec nemáme, vše totiž píšeme do svých mobilů. Psali jste někdy někomu dopis? Ne? Kdysi se to dělalo velmi často a je to mnohem krásnější a cennější než nějaká dlouhá zpráva na messengeru. Když se upravujete, zajdete do koupelny a podíváte se do zrcadla nebo vám jednoduše stačí kouknout do svého mobilu? Na procházce se psem nebo s kamarádem venku, všímáte si té krásné přírody a mohutných staveb kolem vás a nebo zvládnete komunikovat a do toho ovládat váš mobil? A nebo když zažíváte nezapomenutelný okamžik.. Vychutnáte si ho se vším všudy naživo? Nejspíš ne, protože prvně začnete dělat fotky a videa.

Tak co, uvědomili jste si, jak moc vás v životě ovládá váš mobil? Je to neskutečné, co všechno dělá. Nechci říkat, že to je špatné a že máte mobil vyhodit z okna. Můžete ho používat. Najděte si však správnou míru užívání. Průměrný Čech kontroluje mobil 80x denně a je na něm denně 3 hodiny. Tohle je jenom průměr v naší zemi. Takže existují lidé, kteří se podívají na mobil 10x denně, ale také lidé, kteří to udělají klidně 20x za hodinu. Jsou to šílená čísla. Kolikrát se na něho koukneš ty? Dám Ti ještě lepší otázku. Kolikrát za den se koukneš do mobilu a kolikrát do Bible?

Mohli byste mi namítnout, že Bible je velká a těžká kniha a tahat ji všude sebou je nepraktické. Ale k čemu máme mobil? Existuje už v dnešní době spousta verzí mobilních Biblí, které si můžeme stáhnout a mít v mobilu. Já sama ji v mobilu mám a jsem za to moc vděčná. Přestože svou papírovou Bibli miluju a nic mi ji nemůže nahradit. Ale někdy jsou opravdu situace, kdy se mi vyplatí více využít svou mobilní verzi Bible. Každý z nás tohle může využívat. Nebojte se toho, čtěte svou Bibli a komunikujte s Bohem.

V dnešní době to je velmi těžké. Sama to dobře znám. Kolem nás jsou lidi, kteří nežijí s Bohem a jsou neustále na internetu. Nakupují přes internet, dívají se na filmy, hrají různé hry, chatují si s kamarády, sdílejí fotky na instagramu a podobně. Chceme být logicky jako oni. A nejen to. Chceme být hlavně lepší nebo aspoň stejně dobří. Porovnáváme si počet lajků, počet sledujících nebo přátel, chceme mít lepší fotky a více slávy než okolní svět. Zkuste se však zamyslet nad tím, k čemu nám to je do života? Spoustu z nás to dělá šťastnými. Nějakým zvláštním způsobem nás to naplňuje. Získáme 100 nebo 1000 lajků, přidá si nás 50 nových přátel, kámoš/kámoška nám dá krásný komentář na fotku. Miliony věcí takových nás dělá šťastnými. Ale srovnejte si ten chvilkový pocit štěstí s Bohem. Pokud jste opravdu věřící, dobře víte, jak moc nás dokáže Bůh naplnit láskou a radostí. Tak si to srovnejte. Naplní nás tenhle svět více než Bůh? Absolutně ne.

Když jsem byla menší, dostala jsem náhrdelník, na kterém byla 4 písmenka: WWJD. Bylo to už opravdu dávno, ale ta věta je v mé mysli každý den. Písmenka znamenají: What would Jesus do? Tedy: Co by udělal Ježíš? Když stojíte před rozhodnutím a nevíte co udělat, vzpomeňte si na tuhle větu. Zamyslete se nad tím, jak by se zachoval Ježíš, kdyby byl v situaci, kterou teď řešíte. A pokud ani poté nebudete vědět, jednoduše se za to modlete. Věřte Bohu, On vám dá odpověď. A i teď pokud stojíš před rozhodnutím, jestli Bohu věnovat více času, nebo jít radši se dívat na mobil... Zkus si říct, která z těch věcí Ti dá větší užitek. Ne jenom pro tuto chvíli, ale po celý Tvůj život. Zkoumání Božího slova a modlitby nám dají mnohem víc, než shlédnutí našeho oblíbeného seriálu.

Často mi přijde, že my lidé děláme věci obráceně. Místo toho, abychom udržovali správnou životosprávu, tak jíme věci, ze kterých můžeme mít ve stáří různá onemocnění. Pijeme alkohol, dáme si cigaretu, jíme nezdravě a pak se divíme, proč máme zdravotní problémy. Stěžujeme si na naši váhu a přitom se všude vozíme autem a do schodů nedokážeme vyjít. Děláme věci, o kterých si myslíme, že jsou správné. Mnohdy to je však naopak a po nějakém čase zjišťujeme, jak moc hloupí jsme byli.

Udělejme změnu. V našem srdci může být pouze jeden král. Nikdo nemůže sloužit dvěma pánům. A opravdu jsou tady jen dva. Pozemská sláva nebo nebeská. Stačí si jen vybrat. Užívat mobilní telefon, počítač nebo se podívat na televizi není nic špatného. Ale používáš tyto věci v dostatečné míře? Nebo tě právě tyhle věci ochuzují o čas s Bohem. Místo toho, abychom si otvírali Bibli 100x denně, tak to děláme s mobilem. Místo toho, abychom poslouchali písně, zapínáme si youtube nebo televizi. Chválíš, lajkuješ a komentuješ lidem příspěvky? A co takhle chválit Boha za to, jak je úžasný, laskavý a štědrý.

Závislostí na moderních technologiích trpíme všichni. Pojďme tedy s ní něco udělat. Naplánujte si čas na Boha. Místo 3 hodin na mobilu si přečtěte Bibli, zapněte chvály nebo sedněte na postel a mluvte s naším Králem. Žádná konverzace, žádná aplikace ani žádný film nebo hra na počítači nám nemůže nahradit chvíli s Bohem. Proto se ničeho neboj. Vypni se na chvíli od našeho světa, který jednou pomine a zažij neskutečné chvíle s Bohem. Nedopusť, ať tvůj mobil ovládá tvůj život. Nezapomeň na tato slova: Nehromaďte si poklady na zemi. Bůh nám jasně říká, že na zemi je vše pomíjivé, to znamená, že vše jednou shoří a zmizí. Boží království je však věčné, proto si máme ukládat poklady tam.

Nemusíš čekat na začátek nového roku nebo nového měsíce. Pokud jsi závislý, udělej své rozhodnutí teď hned. Modli se k Bohu a popros Ho, aby Ti dal sílu a vytrvalost. Řekni Mu o všech svých závislostech a problémech. On to vše vezme na sebe a do Tebe vloží svého Ducha a dá Ti nový život. Internet, televize, mobil, tablet... Tyhle přístroje nejsou od Boha. Jsou to šikovné technologie tohoto světa. Používej je. Ale nenech se jimi ovládat. Dej si pozor, ať kvůli nim nemusíš odsouvat čas s Bohem na později. Může se totiž stát, že místo každodenních modliteb budeš trávit čas nad něčím úplně jiným.

Já sama s tím bojuji a úplně ti rozumím, pokud na mobilu nebo počítači trávíš svůj čas. Internet nás totiž dokáže zabavit na neuvěřitelně dlouhou dobu. Najdeme na něm zábavu v každém věku. Bojujme s tím. Prosme Boha a On nám v tom pomůže. Nezapomínejte, že na nic nejste sami. Pokud se rozhodnete s tím bojovat a místo internetu trávit svůj čas s Bohem... On vám bude krýt záda. On vás podrží a pomůže v těch nejtěžších chvílích.

Bible říká: Tam kde máš poklad, budeš mít i své srdce. Já chci bojovat o to, aby moje srdce patřilo Bohu. A co ty? 

Chci vám tady dát tuhle nádhernou písničku. Někdo z vás možná nemá rád takové pomalé a uspávací písničky, ale důležitá jsou tady slova. V této písni jsou nádherné a silné věty, které mi daly slzy do očí. Dole vám napíšu překlad, až si ho přečtete a porozumíte o čem píseň je.. lehněte si na vaši postel, zavřete oči a pusťte si ji. Zaposlouchejte se do té melodie a chvalte našeho Boha. Protože On je ten nejlepší Otec. Jen v Jeho náručí pocítíš opravdovou, pravou a obrovskou lásku.  

Překlad písně: (Nikde jsem nenašla doslovný překlad, tak jsem se to snažila přeložit já sama nějak. Proto se omlouvám, jestli to není doslovné a správné. Ale myslím, že hlavní myšlenku písně jsem zachytila.)

Teď mě drž. V rukou, které stvořily nebesa.

Ponoř mě. V lásce, která zná hloubku Tvých ran.

Vytáhl jsi mě z bláta, postavil jsi mě na skálu a obnovil si mé srdce.

Zvedl jsem se. A mé kolena vědí, že to je vše pro Tvou slávu.

Mohl bych stát a z více důvodů zpívat, než se bát.

Tak tady stojím, vzdávám se a potřebuji Tě.

Drž mě. Teď a navždy. Moje duše volá.

Byl jsem zlomený, ale ty miluješ celé mé srdce.

Hřích mě nedrží, protože mě drží Tvá milost.

A ta milost vlastní půdu, kde byl dán Tvůj hrob.

Tam zůstane každý můj hřích, všechna moje hanba.

Zničil jsi staré brány, nezanechal žádný kámen, vystoupil jsi z hrobu.

Tvá milost mě drží. Vše je vyléčeno a odpuštěno.

Podívej, kde jsou teď mé řetězy. Smrt mě nedrží.

Protože Tvá milost drží tuto Zemi.

A Tvá milost drží teď mě.

       Těžké období >>

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky