Těžké období

08.04.2019

Určitě sis vzpomněl na některý úsek svého života, když si četl nadpis nového článku. A pokud ne, tak teď už určitě.

Mohlo to být před 5 lety, minulý týden a nebo to období stále trvá. Každopádně ať je to jakkoli, troufám si říct, že každý člověk takové chvíle zažije. Jednou, dvakrát nebo mnohokrát ve svém životě.

A protože jsme odlišní, tak pro nás je pojem ,,těžké období´´ něco jiného. Někdo zažil/zažívá zdravotní problémy, jiný má toho hodně v práci/ve škole, další má problémy ve vztazích, ať už s partnerem nebo rodiči... Problémů a těžkých životních situací existuje spousta. Vy sami dobře víte, kde je váš nejslabší bod, která chvíle v životě vás dostala na kolena a kde máte své hranice. Zkuste nad tím popřemýšlet a vybavit si takové chvíle. Určitě si v tomhle období říkáte, že vás nikdo nemá rád. Přemýšlíte nad tím, za kým zajdete a řeknete mu své problémy a dojdete k závěru, že nikdo takový není. S rodiči se hádáte, přátelé pro vás nejsou opravdoví přátelé a vám najednou přijde, že vám nikdo nerozumí.

Začnete se dívat na lidi okolo sebe a nechápete, že jsou tak šťastní. Najednou vám hlavu zaplaví miliony otázek na téma: Proč trpím já? Co mám teď dělat? Kam zmizela radost ze života? Jak to, že se ostatním daří a mě ne? Komu se mám svěřit? A nebo kromě otázek máte v hlavě normální věty typu: Nikdo mě nemá rád. Nikdo se o mě nezajímá. Mohla bych klidně i zmizet ze světa a nikomu by to nevadilo. Na vše jsem zůstala sama. Nevím jak dál.

Já si tyhle věty říkala poslední dobou často. Bylo toho na mě prostě moc. Problémy ve škole i v osobním životě. Nezvládala jsem to a spoustu myšlenek jsem měla v hlavě. Jsem divná? Jsme my všichni divní, když se cítíme na dně a vyčerpaní ze všeho? Je to špatně a znamená to, že jsme slabí? Určitě ne. Právě naopak. Po každém takovém období se stáváme silnějšími.

Představ si, že jedeš na kole nebo klidně i jdeš pěšky. Před sebou vidíš najednou vysoký kopec. A máš dvě možnosti, buď to vzdáš, otočíš se a pojedeš zpátky, a nebo do toho vložíš námahu a úsilí a kopec zdoláš. Pokud se rozhodneš pro první možnost, jaký budeš mít pocit? Dojedeš domů, lehneš si na gauč a budeš spokojený, že nejsi unavený? A nebo tě bude trápit, že nevíš co se skrývá za kopcem a že si to vzdal? Mě by to určitě trápilo, že jsem se vzdala. Ale druhá možnost nám dá mnohem víc. Budeš se pak cítit jako vítěz a uvnitř sebe budeš naplněný štěstím, že jsi to překonal i přes bolest a únavu. Pokud se dostaneš až na vrchol, staneš se silnějším a posune tě to někam. A příště bude snadné něco takového zvládnout.

Stejně tak to je i v životě. Před pár dny jsem si šla k babičce, která bydlí vedle nás, napustit vanu. Babi má totiž velkou, úžasnou vanu a já potřebovala klid chvíli. Těšila jsem se, ale nakonec tekla jenom studená voda. Já si řekla, že to vydržím, ale po rychlé sprše jsem musela jít ven. Zabalila jsem svoje studené tělo do deky a přála si, ať už necítím tu zimu po celém těle. Připomnělo mi to můj život. Myslím, že každý ve svém životě zažije takovou studenou sprchu. Těšíme a očekáváme od života jen to nejkrásnější, ale on nás nemile překvapí.

Nedávno jsem si zažila taky svoje těžké období. Přišlo mi, že se mi nic nedaří, jen každý den řeším spoustu problémů a život tak nějak utíká dál. Chtěla jsem utéct do jiného města od všech těch problémů a lidí okolo sebe. Nevěděla jsem už jak dál a potřebovala jsem pauzu od svého života. Jediné mé řešení jsem viděla v tom, že zmizím odsud na jinou planetu a budu tam spokojeně žít bez všech těch problémů. Víte ale, jaká je pravda? Tehdy jsem to ještě neviděla, ale teď to je pro mě úplně jasné. Jediné co jsem potřebovala, byl Bůh. Stačilo si jen na chvíli sednout, sklonit hlavu, složit ruce a modlit se. Měla jsem toho každý den tolik, že na pořádnou modlitbu nebyl čas. Jediné co jsem Bohu říkala, bylo: Proč mi to děláš? Proč tohle zase musím prožívat a řešit? To mě fakt tak nenávidíš? Tohle je ukázkový špatný přístup a nepíšu to sem proto, protože jsem na to hrdá. To vůbec. Chci vás jen varovat. Nedělejte tohle. Nemyslete si, že problémy se časem vyřeší a nenadávejte na Boha. Jediné řešení v takových momentech jsou modlitby. Svěřte Bohu své starosti a uvidíte, že se na věci začnete dívat jinak. Já to udělala o pár dnů později. Ano, lituji toho, že ne dříve. Ale lepší pozdě než nikdy. A hned po modlitbě jsem se cítila mnohem lépe a na své problémy a starosti jsem se dívala z jiného úhlu. Dokázala jsem nemožné věci. Odpustit, utišit nenávist, jít dál a děkovat Bohu za svůj život.

Nezapomínejme, že za každou bouřkou se skrývá slunce. Studená sprcha vystřídá teplou. Špatné časy zmizí a přijdou zase ty dobré. Ať už budete zažívat jakkoli těžké chvíle, zkuste vždy pamatovat na tento verš z Bible: Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.

1. Korintským 10:13

Další verš, nad kterým je třeba se zamyslet: Když podstupujete zkoušky, je to pro vaši výchovu. Bůh se k vám chová jako k vlastním dětem. Bůh nás miluje a nechce, abychom trpěli. Určitě si mnohokrát říkáte, proč mi to Bože děláš? Proč mě stavíš do situací, které nezvládám?

Pravdou je, že všechny situace dokážete zvládnout. Hlavní věcí je, jak se k vašim problémům a starostem postavíte. Bible říká, že nikdy nás nepotká nic, co nezvládneme. Ale je rozdíl, když procházíte těžkým obdobím bez Boha na vlastní pěst, nebo s Bohem. Já sama jsem v životě mnohokrát zažívala těžké období. A vy ostatní určitě také. Zkuste si srovnat období, která jste prožívali s Bohem. Časy, kdy jste se za problémy modlili a žili s Bohem. A potom si vybavte chvíle, kdy vám Bůh byl vzdálený. Vidíte taky jako já ten rozdíl? U mě to je určitě jiné. Tolikrát už jsem chtěla vzdát spoustu věcí a neumím si představit, kde bych teď byla, kdyby za mnou Bůh tehdy nestál a nepomáhal mi.

Ať už vás opustí celý svět, rodina, kamarádi nebo blízké osoby... Bůh je tady pořád. On jediný Vám dá tu největší ochranu, lásku, bezpečí a domov jako nikdo jiný. Žádný člověk nevyřeší váš problém tak dokonale jako Bůh. Nikdo vás totiž tak nezná. Stejně jako matka zná nejlépe své dítě a ví jak mu pomoci, tak i Bůh zná své děti. Ví o nás vše. Zná všechny naše myšlenky, trápení a starosti. Čeká na to, až přijdeme, klekneme na kolena a budeme k Němu mluvit. Neboj se s Bohem mluvit o tvých problémech. Neboj se s ním zažívat ty těžké chvíle. Jedině On Ti je dokáže proměnit v ty krásné. Kdo jiný dokáže utišit bouři než Ježíš? Když byla bouře na lodi, kde byl společně se svými učedníky, utišil tu největší bouři. A přesně takhle dokáže utišit i tu naši bouři v životě.

Ať už zažíváš jakékoli zklamání, Bůh tě vyslechne, Bůh tě pochopí a Bůh tě uzdraví. Stejně jako uzdravil malomocného člověka, tak dokáže uzdravit i tvoje srdce, které je plné smutku, nenávisti a zklamání. Mnohdy je to těžko pochopitelné, ale nejvíce ze všech okolo nás nám rozumí Bůh. Nikdo nezná naši duši a srdce tak perfektně jako On. Proč toužíme po tom, ať se vybrečíme kamarádům na rameno nebo rodičům? Ano, je důležité se sdílet mezi lidmi a určitě je to správné. Ale v prvé řadě se máme sdílet s Bohem. On totiž umíral na kříži za vše špatné, co děláme. Každé Tvé špatné rozhodnutí, každá špatná myšlenka nebo čin, On za tohle visel na kříži. Kdo z lidí by šel umřít za naše hříchy? Kdo z našich přátel nebo blízkých by šli dobrovolně na kříž a zažívali bolest za nás? Ježíš to udělal. On nás miluje nesrovnatelně velikou láskou. Otevři Mu své srdce. Svěř mu každou bolest, kterou zažíváš, každý problém nebo špatnou chvíli. Promění tvůj život a dá Ti do srdce radost, lásku, odpuštění a svobodu od všech těžkých kamenů, které jen zatěžují tvé srdce.

Modlitba dokáže zázraky. Změní tvůj život a pohled na věci. Těžké chvíle budeš zažívat ještě mnohokrát ve svém životě. Nikdo z nás nemůže ovlivnit dny, kdy nám přichází do života zkoušky, trápení a bolesti. Ale víš, co můžeme ovlivnit? Náš postoj a chování.
A nezapomeň: Žádná těžká období nebudou těžká, pokud je budeš zažívat s Bohem a pokud tyto chvíle svěříš Bohu.
A až si klekneš na kolena nebo sedneš na postel a budeš s Bohem mluvit o svých problémech, zazpívej Mu tuhle písničku a chval Boha za to, jak je úžasný.

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky