Naše plány/Boží plány

18.06.2018

Jeremiáš 29:11: "Já sám přece vím, jak o vás přemýšlím, praví Hospodin. Mám v úmyslu váš prospěch, a ne neštěstí; chci vám dát budoucnost a naději."

Matouš 6:33-34: "Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Nemějte starost o zítřek; zítřek bude mít své vlastní starosti."

Jan 14:1: "Nermuťte se v srdcích. Věříte v Boha, věřte i ve mne."

Stalo se Ti někdy, že jsi měl svůj plán v životě, ať už to byla velká věc, nebo maličkost, ale Bůh měl jiný plán? Myslím si, že tohle zažil snad každý. Možná jsi se za to modlil, odevzdal to Bohu, ale On to chtěl jinak. Jaká byla tvoje reakce na Jeho jiný plán? Přijal jsi Ho nebo si udělal po svém? Měl si na Boha zlost, proč to není tak, jak chceš ty? A nebo prostě se ve tvém životě dějí, nebo udály věci a situace, které nechápeš. Momenty, ve kterých nechápeš, že je Bůh dopustil a říkáš si, jak Ti to mohl udělat.

Taky si tyhle otázky říkám. Proč to chce Bůh jinak než já? Proč dopustil, že se tohle stalo? Copak mě nemiluje a nechce pro mě to nejlepší? Ano, tyto otázky jsem měla nejednou ve své hlavě. Ty určitě taky. Hlavní je si uvědomit pár věcí. Udělal by Bůh, který nás nadevše miluje a který nás stvořil něco, čím by nám ublížil? Ne. Rozhodně a 100% ne. Bůh je láska. Bůh je náš nebeský otec. A otec , který miluje by nikdy neublížil svému dítěti, které stvořil. Kdyby nás nemiloval a chtěl pro nás špatné věci, posílal by svého jediného syna, aby zemřel? Díval by se na to, jak umírá Jeho vlastní syn za naše hříchy, kdyby nás nemiloval? Ne nedíval. Jednoduše, by nás nezachránil, kdyby nás nemiloval, tak velikou a nepopsatelnou láskou. Takže Bůh by Ti nikdy neublížil. Právě naopak. Chrání Tě od všeho zlého každý den. Často to nevidíme a neuvědomujeme si to. A právě tohle je odpověď na otázku: Proč má Bůh jiný plán?

Napíšu tu zkušenost, ze života, kterou jsem zažila. Měla jsem jet se svou třídou na lyžařský kurz, myslím, že to byla 7/8 třída. Chodím na Gympl od 5 třídy, takže jsem byla jakoby v sekundě/tercii. Strašně moc jsem se těšila, protože jsem nikdy nestála na lyžích a konečně jsem chtěla začít jezdit. Hrozně jsem se těšila na to, až to budu umět, až se to naučím tu zimu a tak. S kámoškami ve třídě jsme vše plánovali, těšili se. Jenže těsně před odjezdem, jsem onemocněla. Šla jsem k doktorce a už si přesně nepamatuju, co to byla za nemoc, ale byla nakažlivá a nebyla to jen obyčejná rýma. Nemohla jsem jet. V té chvíli se mi zbořil svět, všichni ve třídě do jednoho odjeli na lyžák a já zůstala doma. Měla jsem velkou zlost, brečela jsem, prožívala jsem to hodně a těžce jsem to nesla. Proč si to dopustil Bože? Proč? Co jsem komu udělala, že jsem nemohla jet? Tyhle otázky jsem měla v hlavě. Proč oni všichni jeli a já ne? Nechápala jsem to, vše bylo naplánované, měla jsem tuhle zimu poprvé sjet kopec na lyžích, ale já ležím doma a cítím se hrozně. Tehdy jsem opravdu byla zničená a nechápala jsem, proč to Bůh dopustil. Teď to však vidím jinak. Bůh mi nechtěl ublížit tím, že mě nechá doma. Nechtěl abych si neužila tu srandu a nenaučila se lyžovat. On jen viděl to, co já ne. Kdybych jela, možná by se mi něco stalo. Možná jsem nebyla připravená. Bůh ví, co se stane v budoucnosti. On vidí a ví všechno. Co když by se mi stalo něco hodně vážného? Chtěl mě ochránit, protože mě miluje a nedopustil by, aby se mi něco stalo. A jak to dopadlo? Na lyžák jsem jela minulým rokem a naučila jsem se lyžovat. A jsem moc vděčná Bohu, že to umím. Jsem vděčná, že mi dal tu možnost se to naučit a užít si to. Věřím Mu celým svým srdcem a vím, že má vše pro nás naplánované. Pokud odevzdáš vše Bohu, má pro Tebe naplánovaný celý život. Bůh chtěl ať se to naučím a užiju si to , jen v jiný čas.

Kdysi jsem někde slyšela jedno moudré přirovnání. Představ si, že celý Tvůj život je puzzle, které do sebe zapadne. Každý jednotlivý dílek do sebe zapadne a vznikne nádherný obraz - Tvůj život. Ty jako člověk vidíš pouze pár dílků, které Ti často do sebe nezapadají a nejdou k sobě. Ale Bůh vidí celý obraz, vidí každý dílek, který do sebe zapadne. Proto se neboj a svěř mu celý svůj život, Věř Mu. On chce pro Tebe jen to nejlepší. Možná si v situaci, ve které netušíš co máš dělat. Možná zažíváš období plné otázek, protože máš svou představu o něčem, ale Bůh má jinou. Věř však, že i když to teď nevidíš a nechápeš, tak Jeho rozhodnutí a Jeho plány s Tebou jsou ty nejlepší.

Jednou to uvidíš. Uvědomíš si, že Bůh měl pravdu a že Jeho plán byl ten nejlepší. Ne vždy to co chceme, je to nejlepší pro nás. Bůh sám dobře ví, co je pro nás nejlepší a jakým směrem máme jít. On vidí, kde nám hrozí nebezpečí a kde naopak budeme v bezpečí. On ví, kdo nám může ublížit a kdo nám naopak pomůže. On ví, kde se budeme cítit šťastni a kde naopak budeme smutní. V samotné Bibli stojí: Mám v úmyslu Váš prospěch, ne neštěstí. Tohle Ti říká Tvůj nebeský Otec. Proto pokaždé, když na Něho budeš mít zlost, nebo nebudeš chápat Jeho rozhodnutí, vzpomeň si na Jeho slova. Chce pro Tebe jen to nejlepší. Má pro Tebe připravený ten nejkrásnější život. Proto jdi po Jeho cestě a drž se Ho. Pak zažiješ ten nejlepší život.

Pokud máš v životě plány. Ať už se střední,vysokou školou, nebo už máš naplánované, co jednou budeš dělat, kde budeš bydlet a u koho pracovat. Ať už máš 100% jasné, kdo bude jednou Tvůj životní partner nebo Tvoje životní partnerka. Ať už máš ve svých plánech cokoli, ano Bůh todle možná chce pro Tebe. Ale pokud On sám ví, že na té škole nebo v práci, nebo s tímto člověkem nebudeš šťastný. A pokud On sám ví, kde je Tvoje místo a s kým máš jednou být, tak se Tvoje plány možná změní. Neříkám teď, že nemůžeme mít plány, sny a touhy. Samozřejmě můžeme a měli bysme mít, ale hlavní je, se za ně modlit. Modli se za Tvoji budoucnost a svěř ji Bohu, protože je to to nejlepší co můžeš udělat. A pokud Ti Bůh ukáže, že to má být jinak, že Tě vidí jinde a s jiným člověkem, nestůj si za svým. Nebuď zklamaný a ani neviň Boha za to, že to dopustil. Právě naopak. Raduj se a děkuj Pánu za to, že Ti ukázal směr, i když je jiný. Jednou totiž pochopíš a uvidíš, že to myslel s Tebou nejlíp.

Bůh Tě miluje. Bůh chce pro Tebe jen to nejlepší. Bůh má pro Tebe připravený ten nejkrásnější život s Tím nejlepším člověkem po Tvém boku. Toto si zapamatuj. Věř mu a modli se za rozhodnutí, které v životě děláš. On ti ukáže směr a pomůže Ti ve všech zkouškách.

A ještě jedno malé přirovnání, které mě teď napadlo. Možná bude znít vtipně, ale zkus mě pochopit. Představ si, že stojíš před vysokou zdí ve které je malá díra. Koukneš se do ní a vidíš část obrazu na kterém je moře, spokojeně ležíš na lehátku a opaluješ se. Chceš to strašně moc. Chceš to uskutečnit a chceš ať se to stane. Ale vidíš jen malou část z celého obrazu. Bůh vidí celý obraz, na kterém hned vedle Tebe pluje žralok, nebo loď s piráty. Je to jen přeneseně napsáno a je to pouze příklad. Ale snad si pochopil, co Ti tímto chci říct. Někdy si představujeme jen to krásné z celého obrazu, ale Bůh ho vidí celý a proto nás tam nepošle a ochrání nás. My to však nechápeme, protože to nevidíme. Ale co je v téhle situaci hlavní. Musíme Mu věřit.

A nakonec Ti chci říct, ať se nebojíš přijímat Jeho plány a výzvy. Možná se někdy ocitneš v situaci, kdy si řekneš: Tohle nemůžu přijmout. Tam nemůžu jet. Proč mám tuhle nabídku, když ji nezvládnu? Opět.. Pokud budeš mít tyto situace, u kterých se Ti bude zdát, že jsou pro Tebe těžké, že je nezvládneš nebo že tohle není pro Tebe- MODLI SE. Možná to je poslání pro Tebe přímo od Boha. Ano, chtěla jsem vždy psát blog, nebo prostě nějaké texty. Ale taky by mě nikdy nenapadlo, že budu psát o Bohu a o Jeho zázracích. A možná si myslíš, že napsat články a prostě dělat tuto činnost je lehké, ale věř, že není. Chce to hodně odvahy, vyhradit si na to čas a soustředit se na to. Je to pro mě velká věc v mém životě, které se chci věnovat a chci do ní dát čas, modlitby a kousek svého života. Bůh měl pro mě tohle připravené a neudělala jsem to hned, když jsem slyšela, že to po mě chce, ale až po nějakém čase. Každopádně toho nelituju, protože to, že Ti tady můžu psát mě neskutečně moc naplňuje a dělá šťastnou. Říkat a psát lidem o Bohu je můj největší sen a touha. A jsem moc šťastná, že jsem začala a přijala Boží plán a píšu Vám tady.

Proto se neboj jít do výzvy, kterou má pro Tebe Bůh připravenou. Neboj se přijmout službu, kterou má pro Tebe Bůh připravenou. Protože i když se Ti zdá nemožná, s Bohem je možné všechno. On Tě povede, bude Tě držet za ruku a povede Tě celou cestou Tvé výzvy. Možná si připadáš slabý, ale s ním si neporazitelně silný. Na to prosím nezapomínej. 

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky