V časech dobrých i zlých

12.09.2018

Efeským 5:20: "Vždycky za všechno děkujte Bohu a Otci ve jménu našeho Pána Ježíše Krista."

Filipským 4:4: "Radujte se v Pánu vždycky; znovu říkám: Radujte se!"

Deuteronomium 6:5: "Proto miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou."

Přečtěte si prosím pozorně první tři verše. Klidně si je přečtěte víckrát, mě osobně pomáhá, když si verš přečtu několikrát za sebou. Pokud máte, zaměřte se na tučně zvýrazněná slova: Děkujte Bohu a Otci, Radujte se v Pánu, Miluj Hospodina. Na jednu stránku to jsou strašně krásná slova, ale na druhou u nich nastává jeden problém. Možná ten problém nemáte a pokud ne, můžete s mým obdivem opustit tento článek a radovat se, že jste tohle nezažili nebo to neprožíváte. Já ten problém však často měla a některé dny doteď mám.

Zkus si odpovědět sám za sebe na tyto otázky:

Za jakých podmínek a okolností se modlíš?

Převažují spíš ve vašich modlitbách prosby nebo díky?

→ Jak často chválíte Boha za to, jak je úžasný?

Myšlenka, nad kterou bych se dneska zaměřit, je: Modlím se a volám k Bohu, jen když potřebuji pomoct a jsem v úzkých? A když je všechno v pořádku a jsem šťastný, tak na Boha zapomínám? Neříkám, že s tím máš problém, pokud ne, opravdu moc jsem vděčná Bohu, že tohle není tvůj případ. Já to ale napíšu na rovinu, takže ano, já s tímto problém měla a mám některé dny a období doteď. Někdy si to ani neuvědomuji, ale poslední dobou nad tím hodně přemýšlím. Jak jsi na tom Ty? Modlíš se, jen když potřebuješ pomoc a jsi v úzkých a ve chvílích štěstí na Boha zapomínáš? Neboj se, určitě nejsi první ani poslední, hlavní je, si to uvědomit a něco s tím udělat.

Nechci Ti tímhle říct, že je špatné se modlit, když se vyskytne nějaký problém nebo se v životě ocitneš v situaci, kdy už nevíš jak dál. To vůbec ne! Nejlepší řešení ve všech Tvých problémech a starost je Bůh. Protože jedině On dokáže udělat nemožné a modlitba je to nejsilnější. Takže určitě pokud máš problém nebo jakoukoli starost, volej k Bohu o pomoc. On Ti s radostí pomůže a v ničem Tě nikdy nenechá. Miluje Tě a chce být ve všem s Tebou a pomáhat Ti každý den. Ale Bůh po Tobě chce, ať s ním žiješ. Pokud jsi Bohu odevzdal svůj život a své srdce, Bůh Tě chce provázet celým Tvým životem - v časech dobrých i v časech zlých.

Zkus si vzpomenout chvíle, kdy Ti nebylo nejlíp. Chvíle, kdy jsi nevěděl jak dál, byl jsi ztracený, naštvaný, smutný... Potřeboval jsi pomoct a začal jsi volat k Bohu. Vzpomeň si na okamžiky, kdy jsi byl ze života zničený a začal ses modlit a prosit Boha o pomoc. Určitě máš takových okamžiků spoustu, ať už jsi řešil s Bohem nějaký velký problém nebo jen malou věc. Bylo nádherné cítit Boží pomoc, že? Síla modlitby je úžasná a i já poslední měsíce vnímám, jak moc dokáže modlitba udělat v mém životě. Je to opravdu úžasné a nádherné, že mám Boha, ke kterému můžu s čímkoli přijít a vždy najde řešení.

A teď si vzpomeň na chvíle ve Tvém životě, kdy jsi byl šťastný. Plný radosti a smíchu. Chvíle, které máš v paměti navždy a budeš na ně jednou rád vzpomínat. Ať už to byla úžasná dovolená nebo nějaká zahradní párty či večírek. Chvíle, kdy jsi vyhrál zápas nebo slavil svoje narozeniny. Tyto chvíle jsi určitě prožíval se svou rodinou, svým životním partnerem nebo s přáteli. Ale prožíval jsi tyto chvíle i s Bohem? Byl v těchto situacích s Tebou a děkoval jsi mu za to, jak moc je úžasný? Nebo sis na Boha ani nevzpomněl?

Představ si, že máš osobu, kterou miluješ. Nemusí to být manžel/ka, přítel nebo přítelkyně. Může to být kdokoli z rodiny, Tvé vlastní dítě, nebo přítel, na kterém Ti moc záleží. Co kdyby Tito lidé nebo tento člověk za Tebou přišel, kdyby byl v úzkých? Určitě by jsi mu s radostí pomohl, protože Ti na něm moc záleží a chceš pro něj to nejlepší. Ale co kdyby ten člověk za Tebou chodil, jen když bude na tom špatně? Co kdyby si ten člověk k Tobě chodil pouze pro pomoc? Ano, určitě bys byl rád, že mu můžeš pomoct a povzbudit, ale nebylo by Ti líto, že ve chvílích, kdy mu nic nechybí, tak se neozve, nenapíše a nepřijde za Tebou? Já bych byla určitě ráda, kdybych mohla pomoct, ale na druhou stranu by mi bylo líto, že v radostných chvílích ten člověk nemá potřebu se mnou být.

Bible nám říká = Vždycky za všechno děkujte Bohu a Radujte se v Pánu vždycky. Jsou to verše z jiných knih v Bibli, ale přesto je v obou napsané slovíčko Vždycky. Bůh je s námi vždy. Každý den a každou noc stojí po našem boku. Chce, ať s ním žijeme v každém okamžiku. Ano, chce nám pomáhat, když jsme na dně a raduje se pokaždé, když právě ve chvílích, kdy potřebujeme pomoct, voláme k Němu. Ale stejně tak chce být s námi v radostných chvílích našeho života.

Určitě každý z nás miluje chvíle, kdy se s rodinou nebo přáteli spolu smějeme a zažíváme chvíle štěstí a radosti. Chvíle, kdy neřešíme žádné problémy a starosti, ale pouze se bavíme, tancujeme, hrajeme hry nebo si povídáme a smějeme se. Taky takové chvíle miluju. A samozřejmě na nich není nic špatného. Ale zažíváš tyhle chvíle s Bohem? Je tam v takových chvílích s Tebou? Nebo na Něho už není místo ani myšlenky? Bůh Tě miluje, proto je strašně rád, když vidí, že jsi šťastný a že se bavíš. Ale děkuješ Mu za tyhle chvíle? Mluvíš s Ním o tom jak moc mu jsi vděčný, že Ty sám jsi právě teď spokojený a šťastný?

Nezapomeň na jednu důležitou věc. S Bohem můžeš mluvit kdykoli, kdekoli a o čemkoli. Nemusíš být u toho zavřený v pokojíčku, kde nikdo není, klečet na kolenou a modlit se. Stačí v duchu říct: Bože děkuji Ti za tuto chvíli. Bože jsi úžasný. Neboj se s Bohem mluvit kdykoli, kdekoli a o čemkoli. Ve chvílích štěstí i smutku. On chce ať s Ním mluvíš o všem. On chce být přítomný ve všech situacích. Uvidíš, že pokud se budeš radovat s Bohem a budeš s Ním sdílet svou radost, Tvůj zážitek bude krásnější.

Zkus si dneska večer udělat chvíli čas a přemýšlej nad tím, co krásného pro Tebe dnes Bůh připravil. Sdílej s Ním své pocity, děkuj Mu za vše krásné a chval Ho za to, jak je úžasný. A pokud si říkáš, že dnešek byl špatný a nemůžeš najít nic pozitivního, sáhni si rukou na své srdce. Tluče? Tak už jen tohle je nádherné a důvod k děkování. Žiješ ve svobodné zemi, kde můžeš číst Bibli a předávat evangelium dál? Měl sis dneska ráno co obléct? Dal sis dobrý oběd? Viděl jsi dnes svou rodinu nebo přátelé? Jsi zdravý? Jdeš zítra na bohoslužby? Máš Bibli ve svém jazyce, kterou si můžeš právě teď přečíst? Pokud ANO, pak přijde další a poslední otázka...

Nejsou tohle důvody, proč děkovat Bohu za to, jak je dobrý? 

Tuto skladbu mi před pár dny doporučila moje nejlepší kámoška a musím uznat, že je nádherná. Zamilovala jsem se do jejího textu, který Vám sem samozřejmě napíšu: 

Když je cesta dlouhá
A nemáš dost sil
Vzpomeň si, že jsem jen modlitbu od tebe
Když je to takhle těžké
A nemáš dostatek kuráže
Vzpomeň si, že jsem jen modlitbu od tebe
Pevně se drž, proplujeme nocí společně
A neměj strach, jsem po tvém boku
Poslouchej skrze déšť
Můžeš zaslechnout anděly říkající:
Pomoc je na cestě
V ten moment kdy se začneš modlit
Když zahřmí hromy
Nemusíš se bát
Provedu tě touhle bouří
Zapamatuj si prosím
Že jsem pořád s tebou
Když jsi zmožený
A jsi ponechaný na holičkách
Vzpomeň si, že jsem jen modlitbu od tebe
Když jsou všechny dveře zamčené
A ty si připadáš tak ztracený
Vzpomeň si, že jsem jen modlitbu od tebe
Pojď a kráčej se mnou, jo
Pojď a kráčej se mnou, jo
Vznášej se na orlích křídlech
Běž a já tam budu
Poslouchej skrze déšť
Můžeš zaslechnout anděly říkající:
Pomoc je na cestě
V ten moment kdy se začneš modlit
Když zahřmí hromy
Nemusíš se bát
Provedu tě touhle bouří
Zapamatuj si prosím
Že jsem pořád s tebou

Pořád jsem s tebou 

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky