Vytrvej až do konce!

22.07.2018

Marek 13:13: "Kvůli mému jménu vás budou všichni nenávidět, ale kdo vytrvá až do konce, bude zachráněn."

2. Timoteus 2:12: "Jestli vytrváme, budeme s ním kralovat."

Jakub 5:11: "Blaze těm, kteří vytrvali."

Modlil ses někdy za něco? Tohle je asi absurdní otázka, že? Myslím, že 99% z nás (kteří teď čtete tento článek) se někdy za něco modlilo. Dám Ti tedy jinou otázku. Modlil ses někdy za něco rok v kuse? Tohle je už silnější otázka. A co kdybych se zeptala jaký nejdelší interval tvých modliteb za určitou věc, situaci nebo člověka byl? Pár dnů, týdnů, měsíc? Vím, jak moc to je obtížné a právě proto chci o tomhle dneska psát.

Včera jsem přijela z křesťanského táboru - Xcampu - na kterém jsem opravdu hodně načerpala. Jeden člověk řekl, že se modlil o svou nevěřící kamarádku 3 roky vkuse a po 3 letech uvěřila. Když jsem to uslyšela, moje první myšlenky v hlavě byly: Cože? 3 roky? A ještě k tomu vkuse? To není možné!.. Já sama mám s tím problém a chci to změnit a chtěla bych abys i Ty to změnil. Ta osoba říkala, že to mnohdy chtěla vzdát, že už nevěděla co dělat, ale vytrvala a věřila Pánu, že ji jednou přivede k sobě. A opravdu se tak stalo. Kamarádka uvěřila a nyní díky té osobě chválí Boha a je spasena. Není to úžasné? Už jen ta představa, že díky mě někdo uvěří a pozná Boha a Boží lásku. To je pro mě vítězství, kvůli kterému stojí za to vytrvat a bojovat.

Určitě není lehké vytrvat, ale v Bibli je psáno, že pokud vytrváme, budeme zachráněni, pokud vytrváme, budeme s Ním kralovat. Nestojí to za to? Představa, že budeme zachráněni a budeme s Bohem kralovat a radovat se v nebi, to je přece to, po čem toužíme. Pokud se nemodlíš každý den, nemáš zkušenosti s vytrvalostmi v modlitbách, tak ta úplná vytrvalost určitě nepřijde hned. Ze dne na den nebudeš dokonalý ve vytrvalosti. Ale víš co? Bůh po nás nechce ať jsme ze dne na den dokonalí, nechce po nás ať jsme hned teď bez chyby. On chce, aby jsme se tvořili k Jeho obrazu, chce z nás vytvářet postupně Jeho děti. Ale tohle nepřijde hned. I když mu odevzdáš svůj život a vyznáš mu své viny a poprosíš o nový začátek. Ano, dá Ti nový začátek a odpustí viny, ano, dá ti nový start do života, ale neudělá z tebe hned dokonalého křesťana. Jsi na začátku, máš nový start a do cíle je to ještě daleká cesta. A na téhle cestě musíš vytrvat. O tuhle cestu za Bohem se musíš denně modlit a chtít po ní kráčet. Každým krokem po téhle cestě se budeš Bohu přibližovat a budeš se formovat v člověka, který je podoben Bohu. Vytrvalost, je nesmírně těžká, ale stojí za to. Mě samou to dalo hodně, nad tím přemýšlet a začít se o to modlit.

Nejsem ve vytrvalosti dobrá. Nikdy jsem se za jednu věc nemodlila nějak moc dlouho. Chci tohle změnit. Vím, že to sama nedokážu, ale taky vím, že mám Bohem. A s Bohem není nic nemožné. S Bohem zvládnu a zvládneš i ty vše. Pokud máš nějakou věc, a já pevně věřím, že takovou věc, člověka nebo situaci má každý z nás, tak se za to zkus modlit. Zkus to odevzdat Bohu a modlit se za to. Často, když se nám něco pokazí, ocitneme se v situaci, kdy si nevíme rady nebo už nevíme jak dál, říkáme si: Co teď? Co mám teď dělat? Nebo, když nás druzí prosí o pomoc, nebo my sami vidíme, že je někdo v úzkých a chtěli by jsme mu pomoct, ale nevíme jak. Nevíme,co máme pro druhého udělat. Odpověď je: Vždy se můžeš modlit. Lidé si myslí často, že mít přátelé a peníze a slávu je to, co vás zachrání ve všech situacích, ale to není pravda. Modlitba, je nejsilnější ze všeho bohatství světa. Je silnější než sláva, silnější než peníze, silnější než známosti.

Dobře, tak tedy už vím, co mám dělat. Vím, že se mám modlit. Jdu se tedy pomodlit za to, co potřebuji... Tak, už jsem se pomodlil. A druhý den na to si říkáš, Bože kde je to o co jsem se modlila? Jaktože to nepomohlo? Jaktože jsem furt tam, kde jsem byl? Proč si nevyslechl mou modlitbu? Proč modlitba nepomohla? Tyhle otázky sis určitě někdy říkal. Já sama jsem si je říkala ne jednou v životě. Znamená to tedy, že mě Bůh neslyší, když neudělal to, oč jsem Ho žádala? Ne. Bůh slyší každou modlitbu, slyší každou Tvou prosbu a když s Ním mluvíš sedí vedle Tebe a poslouchá. Odpověď na tyhle otázky zní: Vytrvej!! Vytrvej ve svých modlitbách a věř Bohu. Ne všechny žádosti, které chceme se nám splní. Bůh sám ví, co je pro nás nejlepší. Ale vidí také, jak se stavíme k daným situacím. Pokud se za ně modlíme a nepřestáváme v modlitbách, On to vidí. Vytrvejme v modlitbách. Nemodleme se jen jeden den a nemysleme si hned, že to stačí. Vytrvejme a Bůh nás vyslyší.

Stejně tak jako je důležité vytrvat v modlitbách, je důležité vytrvat ve víře. Slyšela jsem dobrý příklad. Když natankujeme auto benzínem, můžeme ujet spoustu kilometrů, ale jednou ten benzín dojde a musíme ho natankovat znovu, jinak už dál nepojede a bude stát na místě. Nestůjme na místě jako auto bez benzínu. Ano, možná jsi jel nebo pojedeš na křesťanský tábor a přijedeš z něho plný Boží lásky a budeš zapálený, ale nestačí to. Protože to postupně vyprchá a pak zase budeš žít běžný život bez Boha. Musíme se ,,tankovat benzínem´´ každý den. Musíme neustále čerpat, aby jsme jeli na té cestě za Bohem a nestáli na místě.

Já sama jsem teď přijela z Xcampu a jsem plná radosti a lásky. Cítím, že je ve mě Bůh a že jsem šťastná. Ale z vlastních zkušeností vím, že taková jsem přijela i minulý rok. Zažila jsem požehnané prázdniny a pak přišlo září, škola a jiné věci a na Boha nebyl čas.. Nechci todle opakovat, chtěla bych vytrvat v tom, co teď zažívám. Proto o to prosím Boha a odevzdávám mu svůj život. Jak už jsem ale řekla, nedělám to poprvé. Už jsem se o to pokoušela párkrát v životě, když jsem byla zapálená, jako jsem teď. Proto nebuď smutný, když ti to nevyjde poprvé. Často v životě klopýtneš a zklameš Boha. Jde však o to, aby jsme do toho šli znova a znova. Protože naše pády a zklamání nás posouvají dál. Naše výhry nad překážkami upevňují naší víru. Dělá nás to silnějšími. Já osobně jsem Bohu vděčná i za všechny pády v mém životě, ano samozřejmě bych byla radši, kdyby se ty věci nestaly, ale hodně mi daly do života. Kdyby se v mém životě nic nedělo a nepřišli žádné pády a zklamáni, nebyla bych tam kde jsem. Jsem Bohu vděčná za to, že mi dal vítězství nad mými pády ze kterých se můžu poučit a které mi upevnili můj vztah s Bohem.

Dobře vím, že pády a zkoušky ještě přijdou. Přijdou chvíle, kdy budu smutná a zklamaná. Ale mám Boha a mám své zkušenosti, ze kterých můžu čerpat. A hlavně se chci učit vytrvalosti. Chci se naučit vytrvat v modlitbách a ve víře. A co ty? Zkus nad tím aspoň chvíli přemýšlet. Opravdu to stojí za to. Nebuďme do Boha zapáleni jen o prázdninách nebo po různých akcích. Buďme do Boha zapálení celý život. Ve škole, v práci, mezi lidmi. Chvalme ho každý den a modleme se k němu. Věř, že pokud se začneš modlit za určitou věc, ďábel bude dělat vše pro to, abys to vzdal. Ďábel nechce, ať vyhraješ, On chce, ať trpíš. Proto se nelekni, když to bude obtížné ze začátku. Nelekni se, když se budeš za něco modlit a ta situace bude ještě horší, než byla. Protože přesně to bude ďábel dělat. Vytrvej. Vytrvej v modlitbách a věř Bohu. Ďábel na nás neútočí, když vidí, že nejsme s Bohem a že máme problémy. On na nás útočí, když vidí, že se rozhodneme s tím něco dělat. Útočí, když vidí, že se obracíme proti němu a hledáme Boha. Ale my máme Boha a Jeho moc je silnější, než od ďábla. Nezapomínejme na to.

Buď vytrvalý ve víře a ve svých modlitbách a budeš jednou s Bohem kralovat v nebi. Nebude to lehké, ale Bůh nám neříkal, že život s ním je krásná procházka. Ale stojí to za to. Stojí za to dojít z nového začátku do toho nejkrásnějšího cíle za Bohem. Život na Zemi žijeme 70 nebo 100 let. Život v nebi žijeme věčně. Věčnost je pro nás sice nepředstavitelná, protože jsme ovlivnění časem na Zemi, ale zkus si to aspoň trochu představit. Chceš žít na vlastních nohou a jít po té široké cestě s ostatními pár let na Zemi? Pokud ano, tak ti rovnou říkám, že nepotřebuješ benzín a pojedeš jakoukoli rychlostí. Ale ,,užiješ" si na Zemi pár let a pak budeš věčnost trávit v pekle. A nebo chceš žít s Bohem a jít po té úzké cestě, která určitě není lehká a potřebuješ se tankovat každý den, ale až dojdeš do cíle, budeš žít věčně šťastný život?

Moje volba je jasná a co ta Tvoje?

A MŮJ LID, KTERÝ SE NAZÝVÁ MÝM JMÉNEM, SE POKOŘÍ A BUDE SE MODLIT A VYHLEDÁVAT MĚ A ODVRÁTÍ SE OD ZLÝCH CEST, TEHDY JE VYSLYŠÍM Z NEBES, ODPUSTÍM JIM JEJICH HŘÍCH A UZDRAVÍM JEJICH ZEMI.

2. Paralipomenon 7, 14

Včera jsem si pustila tento film, trailer jsem sice nenašla v češtině, ale film je česky nadabovaný. Určitě se na něho koukni, pokud si ho ještě neviděl. Je to křesťanský film a nádherně ukazuje sílu modlitby. Všem ho doporučuji. 

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky