Přátelství

24.09.2020

Už jste někdy byli oblíbeni? Chodili jste po školní chodbě a měli kolem sebe partu kamarádů? Ve školní jídelně Vám vždycky někdo držel místo a ve třídě jste nemuseli nikdy sedět v první lavici? Ne? Tak trochu jiná otázka. Toužili jste po tom? Chtěli jste někdy přijít do školy nebo zaměstnání a vidět, jak se o Vás ostatní lidi zajímají? Přáli jste si otevřít ráno facebook nebo instagram a číst zprávy, ve kterých Vám lidé píší, že Vás chtějí vidět.

Tuto věc řeší určitě více dívky, ale myslím si, že u kluků to je podobné. Jenom to hold neumí dát tak najevo. Spoustu z nás někdy v životě trápí nebo trápila samota. Momenty kdy sedíme u okna a sledujeme kapky, které stékají níž a níž. Pijeme čaj a jsme zabaleni v dece, jelikož aspoň ta nám dodává hezký pocit tepla a pohodlí. Kluci naopak zapnou počítačovou hru, nasadí si obří sluchátka na uši a odpoutají se od reality. Jsou to hodiny a možná někdy i dny, které nás dokáží ničit.

Člověk totiž potřebuje lásku. My lidé toužíme po tom, aby se o nás někdo zajímal. Víte... instagram dokáže být často takový online svět. Je to místo, kde je všechno perfektní. Denně sledujeme fotky, na kterých vidíme šťastné a dokonalé páry, rodiny a také spoustu vztahů mezi přáteli. Najdeme tam spoustu kamarádů, kteří spolu mají super fotky, zážitky a vzpomínky. Vidíme tam různé výlety, šťastné chvíle nebo nádherné svatby či žádosti o ruku. Instagram je doslova naplněný šťastnými okamžiky.

Co se stane, jakmile strávíme nějaký čas na instagramu? Nebo na internetu obecně? Začne se ozývat náš vlastní chtíč, který nám křičí v hlavě tak silně, že ho nemůžeme neslyšet. A naše mysl křičí: To chci taky. Přesně tohle potřebuju. Proč oni všichni tohle mají a já ne? Toužím po tom...

Víte, jak zjistíte, co ovládá vaší mysl? Je to strašně jednoduché. Koukněte se na svou historii. Podívejte se na to, co děláte na internetu. Nemusí to být pouze vztahy, které vás ovlivňují a po kterých toužíte. Také to může být majetek. Někdo stráví hodiny na internetu tím, že si hledá auto. Jiný zase neustále sleduje nejnovější mobilní telefony. Holky třeba tráví čas tím, že neustále hledají nové a nové oblečení. Každý z nás se za něčím ženeme, protože vidíme jiné lidi, kteří něco mají, a chceme to vlastnit taky.

Všichni máme svůj chtíč, který přesně ví, co chce. Na každého působí něco jiného, takže si můžete sami pro sebe říct: Jaký je ten tvůj chtíč? Dnes bych se chtěla ale zaměřit na přátelství. Myslím si, že většina z nás určitě někdy toužila po tom, mít opravdového přítele.

Když jsem byla mladší (mohlo mi být kolem 13ti let), hrozně moc jsem chtěla mít nejlepší kamarádku. Každý den jsem si vyhledávala na internetu různé fotky nejlepších kamarádek. Moc se mi líbily ,,best friends" výrobky. Přála jsem si mít s mou nejlepší kamarádkou stejné tričko, mikinu, boty... Také jsem s ní chtěla mít fotky, jako mají ostatní holky na internetu. Každý den jsem se dívala na více a více fotek. Potom jsem se už začala dívat na videa, na kterých jsem viděla moc šťastné holky. Bavili se spolu, smály se spolu, užívali si.. Moc se mi to líbilo a chtěla jsem to mít taky. Ale hlavně... Chtěla jsem mít osobu, které můžu všechno říct. Někoho, před kým se mohu celá upřímně otevřít a nebát se, že mě odsoudí. Zkrátka a dobře: Chtěla jsem mít nejlepší kamarádku se vším všudy.

Hledat jsem ji začala od svých cca 13ti let. Doposud jsem ji nenašla. Ano, měla jsem už za svůj život ,,nejlepší" kamarádky a pořád mám spoustu dobrých přátel. Ale nikdy jsem nenašla takovou osobu, jakou jsem si ve svých 13ti letech vysnila. Nikdy jsem nenašla někoho bez vady. Vždycky se mi na tom přátelském vztahu něco nelíbilo. A často jsem to dávala hodně najevo. Takže jsem s v minulosti s pár kamarádkami pohádala, protože mi připadalo, že pro ně jsem vzduch. Chtěla jsem cítit zájem, který se od nich nedostával.

Byla jsem z toho velmi zklamaná. Hodně často jsem kvůli toho brečela. Nevěděla jsem, proč se to děje nebo co je špatně. Hroutila jsem se a padala stále níž a níž. Postupem času jsem zjistila i hodně věcí, ze kterých jsem byla zklamaná. Uvědomila jsem si, jaké to je, když vás někdo bodne do zad. Začala jsem se měnit. Dříve jsem neměla problém s tím otevřít se své kamarádce. Ne jen o takových těch běžných věcech, ale také o těch osobních. Věřila jsem totiž hodně holkám. A ne vždy to bylo správné rozhodnutí.

Takže tohle je ve zkratce můj příběh. Příběh toho, jak jsem toužila po opravdovém přátelství a jak moc jsem chtěla najít si tu pravou nejlepší kamarádku. A jak to máš ty? Taky toužíš po nejlepší kamarádce / nejlepším kamarádovi? Také se Ti to nedaří tak, jak bys chtěl? A nebo se ti to nedaří vůbec? Máš ve své třídě, nebo v práci jiné lidi, kteří jsou oblíbení a obklopeni lidmi, ale ty k nim nepatříš? Znáš ten pocit.. když sedíš doma a cítíš samotu?

Tak mě prosím pořádně poslouchej. (Nebo spíše: pořádně si přečti další odstavce)

Jak to dopadlo semnou? Doteď jsem nenašla svoji nejlepší kamarádku. Ano, mám ve svém životě pár super kamarádek, které mám moc ráda. A chci, aby věděly, že jsem za ně moc vděčná Bohu. Ale tu svou nej stále nemám. Takže co bude dál? Kdybych se kvůli tomu měla pořád hroutit, asi by to nebylo správné řešení. Za ty roky hledání jsem si uvědomila jednu důležitou věc. Veškerá moje snaha, byla zbytečná a nepotřebná. Když se ohlédnu zpátky, směju se tomu, jak naivní jsem tehdy byla. Škoda, že mi to nedošlo všechno dříve, ale chybami se člověk učí.

Neříkám, že opravdová přátelství neexistují. Jsem moc vděčná za všechny holky a kluky, kteří mají ve svém životě opravdového přítele. Moc mě to těší. Ale je tu něco, co by si každý člověk měl uvědomit. Žádný člověk na této Zemi nám nemůže být dokonalým přítelem. Dokonalého přítele máme už vedle nás při narození. Je vedle nás celý náš život. Podpírá nás, když jsme slabí. Svítí nám na cestu tam, kde je tma. Drží nás za ruku, když pláčeme. Objímá nás, když se bojíme. Bojuje za nás, když nám dochází síly. A hlavně nás miloval už před tím, než jsme se narodili.

On je naším nejlepším přítelem. Nikdo jiný nám Ho nemůže nahradit. A víte co je nejkrásnější? Je dokonalý.

Jaké by pro Vás bylo, kdybyste měli opravdového nejlepšího přítele. Mohli byste mu zavolat 24/7 a On by vás vždy vyslechl. Mohli byste mu říct jakékoli tajemství a On by si to nechal jen pro sebe. Mohli byste Ho poprosit o radu a On by Vám vždy poskytnul řešení. Mohli byste Mu říct o pomoc a On by Vám s radostí pomohl. Vždycky by Vám nabídl objetí a utřel slzy. Není to perfektní? Nemusíte se někoho doprošovat o to, aby se o Vás zajímal. Nemusíte se bát, že někdo prozradí Vaše tajemství. Ježíš je Tvůj opravdový přítel už od Tvého prvního nádechu a bude Ti krýt záda až do Tvého posledního nádechu.

Kdo je pro Tebe opravdovým přítelem? Zamysli se prosím nad tím...

Může to být tvůj taťka/mamka, tvůj kluk/holka nebo tvůj spolužák či soused. Ale měl by sis uvědomit, kdo je tvůj nejlepší přítel. A nenamlouvej si, že takový neexistuje, protože se mýlíš. Je tu něco víc. Je tu Bůh, který je dokonalý. On je ve všem dokonalý. Nikdy Tě nezklame. Nikdy Tě nezradí. Nikdy Tě nenechá prohrát. Ale také.. Vždycky Tu bude pro Tebe. Vždycky Tě vyslechne. Vždycky Ti bude dávat svou lásku a zájem.

Takže ano možná máš milující rodinu a toho nejlepšího přítele/přítelkyni... a možná taky máš super kámoše... Ale.. I když nemáš nikoho nebo máš všechny... Ten nejlepší přítel sedí právě teď vedle Tebe na to nikdy nezapomeň. 🖤


Zbraň může být vytvořena, ale nebude prosperovat

The weapon may be formed, but it won't prosper

Když temnota padne, nepřemůže

When the darkness falls, it won't prevail

Protože Bůh, kterému sloužím, ví jen to, jak zvítězit

'Cause the God I serve knows only how to triumph

Můj Bůh nikdy nezklame

My God will never fail

Ach můj bože nikdy nezklame

Oh, my God will never fail

Uvidím vítězství

I'm gonna see a victory

Neboť bitva patří tobě, Pane

For the battle belongs to You, Lord

Uvidím vítězství

I'm gonna see a victory

Protože bitva patří tobě, Pane (ach jo)

For the battle belongs to You, Lord (oh yeah)

V mocném jménu Ježíše je moc

There's power in the mighty name of Jesus

Každou válku, kterou vede, vyhraje

Every war He wages He will win

Necouvám od žádného obra

I'm not backing down from any giant

Protože vím, jak tento příběh končí

'Cause I know how this story ends

Ano, vím, jak tento příběh končí

Yes, I know how this story ends

© z Nebe pro Tebe
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky